76-мм полкова гармата зразка 1927 року (індекс ГАУ - 52-П-353) - радянська легка полкова зброя калібру 76,2 мм безпосередньої підтримки піхоти та кавалерії вогнем та колесами. Воно є першим великосерійним зразком артилерійської техніки, створеним у СРСР. Гармата знаходилася у серійному виробництві з 1928 по 1943 рік, брала активну участь у багатьох передвоєнних збройних конфліктах за участю СРСР, а також у Другій світовій війні. Усього було випущено близько 18 000 гармат цього типу. Полкові гармати, які постійно перебували в бойових порядках піхоти та оперативно подавляли вогневі точки противника, користувалися любов'ю та повагою з боку піхотинців та власних розрахунків; у солдатському лексиконі їх називали «полковушками» чи «бобиками». Гармата стала прототипом для створення перших радянських серійних танкових та самохідних гармат середнього калібру. Разом з тим дана гарамата була досить консервативною за конструкцією, надмірно важкою, мало недостатній сектор горизонтального наведення і слабку бронепробивність до введення кумулятивного снаряду. Гармата була надто невдалою через те, що вона не могла вести навісний вогонь. Тому в 1943 році вона було замінена у виробництві на 76-мм полкову гармату зр. 1943 (ПРО-25) того ж призначення.
Гармата була модернізацією 76-мм короткої гармати зр. 1913 р., відрізняючись від неї наступними конструктивними змінами:
- Подовжена камора з 203 до 334 мм;
- Введено підресорення (4 гвинтові пружини);
- Спроектовано нову бойову вісь;
- Змінено лобову частину та ладиги станка;
- Посилена хоботова частина станка;
- Спроектовано нове щитове прикриття;
- Створено новий підйомний механізм;
- Наново спроектовано лафетне колесо.
У ході подальшої модернізації гармати також з'явилися відмінності в конструкції затвора, стовбура і коліс.
Тактико-технічні харпактеристики:
Калібр: 76,2 мм
Всього виготовлено: більше 18000 одиниць
Розрахунок: 7 осіб (командир гармати, навідник, заряджаючий, замкóвий, прави́льний, двоє ящичних)
Швидкострільність: 10-12 пострілів на хвилину
Максимально дозволена швидкість буксирування по шосе: 25 км/год
Маса в похідному положенні: 1620 кг (з обслугою та передком)
Маса в бойовому положенні: 740-780 кг (на дерев'яних колесах), 903-920 кг (на металевих колесах)
Кут вертикального наведення: від -5,6 до +24,5 градусів
Кут горизонтального наведення: 5,5 градусів